mary kay

så, nu ska jag berätta om Mary kay. Jag känner en tjej som säljer deras produkter och var där på visning utan att jag egentligen tänkte köpa något men det slutade med att jag brände 1300 ungefär.

Det första var en rengöringsserie. Först ansiktstvätt som innehåller rengöring, ansiktsvatten och skrubb. 3 i ett liksom. Man kunde också anpassa denna rengöring efter ens egen hud, jag valde det som passade oren och finnig hud bäst. Sen efter det har man på återfuktande som också är anpassad efter ens hud.

Sen kommer det bästa av allt. Foundation som är bra för huden. Den skyddar huden från orenheter och ska även vara bättre om man är torr. Så jag köpte mig en heltäckande foundation. Jag har använt den i två dagar nu och jag känner hur mycket bättre den sitter på. Jag har verkligen haft problem att sminka min så torra hud, men det funkar verkligen med den här!

Även ett litet set för läpparna fick följa med hem. Det är en skubb för läpparna som passar jätte bra för oss som går på roaccutan. Det tar bort det frasiga och torra och efter lägger man på läppbalsam. Dock blir läpparna torra igen under dagen men inte alls lika mycket.

Det fanns hur mycket som helst att välja på, för alla hudtyper. Hon sa också att efter att man använt produkterna ett tag kommer man känna mycket frächare hud. Jag tror ju självklart inte att det här ska ta bort min akne (det får roaccutan stå för) men att rengöra och att återfukta känns också viktigt!



Har ju som sagt bara använt det här några dagar och kommer skriva mer om hur det påverkar huden. :)


Kommentarer
Postat av: http://roaccutanbehandling.blogspot.com/

1. Se till att du har ett ansiktetvatten som inte torkar ut. Viktigt!



2. Använd ALDRIG scrub under tiden du använder Roaccutan. din hud är för tunn för detta!!!!!!!



Själv använder ja en ansikttvätt från apoteket med aloe vera. Men bara på kvällen. På morronen tvättar ja bara med vatten och båda gångerna smörjer ja med nattkrämen som hör till ansiktstvätten. Funkar super!



Kom ihåg att du med ärftlig akne inte kan rengöra huden med speciella tvättar, för de är inte smuts. De är, ärfligt!



Kom också ihåg att vintertid ska man egentligen inte tvätta ansiktet på morronen, för de tar bort "fettet" som skyddar mot kylan.



Hoppas iaf serien ska funka men använd inte scruben!



Kram!

2010-01-22 @ 18:29:22
URL: http://roaccutanbehandling.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0