Dag 78

Huden har varti extremt torr nu i några dagar. Har flagnat en hel del. Ansiktet är rött och känsligt. Jag har blivit tvungen att sluta med ansiktsvatten för huden är alldeles för känslig för det. Det svider och är rött flera timmar efteråt.

Jag fick en fråga om jag smörjer in mina handexem.
Oftast orkar jag inte göra det men igår var dom så stora och kliade att jag var tvungen. Då använder jag kortison som funkar riktigt bra. Exemet är nästan helt borta idag. Salvan lånar jag av min lillebror eftersom han har mycket exem och fått de utskrivet av läkare. Jag vet inte om kortison finns receptfritt, men det funkar iaf hur bra som helst. Annars går det att smörja med återfuktande,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0