dag 64

känns som den här bloggen mest består av mitt klagande och hur dåligt jag mår osv. Inte så mycket om själva kuren. Jag förstår om ni inte orkar klicka in här någe mera. Lär ju vara dötrist att läsa och för er som vill börja med roaccutan kanske blir livrädda. Var inte det, det verkar som att det är bara min hud som är lite trög!

Jag fick en fråga om vilka biverkningar jag känt av förrutom torrhet. När jag tänker efter är det inte så mycket. Det jag lider mest av är torrheten. Läpparna flagnar och sminket ser bedrövligt ut under den torra huden i ansiktet. Jag har på senare tid fått exem runt på handen och armen ända upp till armvecket. och som sagt så behöver jag nästan aldrig tvätta håret. 1- 2 gånger i veckan. Annars då? jo jag har ont i ryggen. Inte så att jag direkt lider av det och inte kan göra vissa saker men när jag lyfter någonting eller tränar känner jag av det. Då känner jag mig som en pensionär. En till biverkning är att det svider i ansiktet ibland. När jag tvättar det på kvällen och sedan smörjer in med proppyless brukar jag bli helt röd i ansiktet och det svider som satan. Det märkte jag inte alls mycket av i början men nu på senaste har det hänt flera gånger. Jag har en kompis som åt roaccutan för länge sen och han var röd i ansiktet under hela kuren.

Så det var väl det. Nu när det så jävla kallt ute blir huden mycket torrare. Jag vill inte gå ut längre. Jag håller mig inne resten av lovet. När jag ligger hemma mår jag inte speciellt dåligt av min akne. Det är när jag ska någonstans och ska lägga på smink och inser att det inte går att täcka över. Det är så otroligt jobbigt att ta sig en sista blick i spegeln innan man ska någonstans och bara vilja dö dö dö dö. För länge sen övervägde jag seriöst att skära av mig kinderna. Tur att jag inte gjorde de..

Jag har slutat tränat också. Inte för att jag ont och så.. Jag hatar verkligen att träna med smink. Det bara flyger av och usch usch. Och itne en chans att jag går till gymmet med mitt face just nu alltså. Jag går prommenader istället. Men nu är det så jävla kallt så jag skippar det också.. ja nu blev det mera klagande men det får ni stå ut med! Nu ska jag lägga mig och hoppas att min högra kind (som just nu fått besök av massa ovälkomna finnar) är bättre imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0