dag 109

tar lite frågor som jag fått här i bloggen.

Hejsan, jag går också på roa sen några veckor tillbaka och jag undrar om du dricker alkohol under kuren?
jag har gjort det¨3 - 4 gånger tror jag. Det är väldigt lite om man jämför med hur mycket jag drack förrut. Idiot som jag är så har jag inte tänkt speciellt mycket på att det faktiskt är farligt att dricka, anledningen till att jag hoppat alkoholen är för att jag helt enkelt inte velat gått ut när huden vart ett helvete. Har också varit deprimerad och inte alls haft någon lust.

jag har också jättemycket ärr. riktigt plågsamt tycker jag. vad har du för typ av ärr? gropar? röda?
Har inga gropar alls. Mina finnar har liksom inte varit bölder utan mer som "ploppar" eller vad man nu ska kalla det. Hur som helst så har det gett röda pricka. En jäkla massa!

är du torr i hårbotten också? :)
japp och det är underbart. Tvättar håret 1-2 gånger i veckan och det hinner ändå aldrig bli fett.

Jag har cokså problem med acne och jag fundeerar på att börja med roaccutan, men är osäker. Vilken är din värsta biverkning?
Då måste jag nog säga torrheten i ansiktet och läpparna. Det går liksom aldrig att smörja bort det för man blir torr snabbt igen sen. Men biverkningarna klarar man fint tycker jag. Det kan va jobbigt men absolut inget man dör av. Och fett vär resultatet (hoppas jag)

såg att du skrivit någonstans att du använder basiron, blir du inte torr av den?
Jag använder bara basiron när jag fått någon ny finne, vilket inte är så ofta längre. Blir inte speciellt torr av den eftersom jag bara tar den på finnen, inte över ett helt område. Jag har både duac och basiron hemma så använder dom när det dyker upp nån finne.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: Nja, jag tycker att mina ärr börjar bli lite gropiga tyvärr. Sen vet jag inte om det är inbillning eller inte. Men sen sa hudläkaren jag var hos att ju längre de röda ärren är kvar, desto större chans är det att det blir gropigare med tiden! Vet du om det stämmer eller har din läkare sagt nåt om dina ärr? Tänkte du göra nån behandling mot dem?

2010-02-16 @ 15:47:20
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

förresten, detta låter kanske lite löjligt, men hur tar man blodprov innan man ska börja och under kusen? i armen? är livrädd för nålar och svimmar varje gång! men självklart något jag kan överväga men hade varit kul att veta. svara gärna i min blogg :-)

2010-02-18 @ 08:14:23
URL: http://javlaakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0