min akne rent ut sagt dödar mig!

hej allihopa
det här är min blogg som ska handla om min roaccutan behandling.

Enligt vad jag läst så ska roa var den enda medicinen som verkligen tar bort acnen. Det har gett mig sånna otroliga förhoppningar, så det är bäst att det stämmer. Jag har nu käkat detta preparat i en vecka. Jag går på en låg dos, tar endast 1 tablett om dagen. jag tror det beror på att min hud inte klassas som riktig grov acne men tillräckligt för att få roa utskrivet. Jag ska dock höja min dos om 3 veckor till 2 tabletter om dagen.

har inte haft några biverkningar än. lite torrare läppar och aningen torrare i ansiktet. Känner mig också nere ocg rätt irreterad. men det behöver inte ha med medicinen att göra. Några extra finnar har satt sig på kinderna också, det ska ju göra det i början. kan också bero på att jag slutat helt med min tidigare salva.

så,

Det började när jag var 14. (nu är jag 17) Fick upp en massa finnar i hela ansiktet. Dock var jag en skitunge på den tiden och var inte sund överhuvudtaget. Sov rätt ofta med sminket på. men jag led av det, absolut. så min mamma tog initativet att söka upp en läkare. Så på vårdcentralen fick jag ut tetracyklin. Det hjälpte jätte bra i början. Hade fortfarande lite finnar men jag det brydde jag mig inte särskild mycket om. Dessutom var det sommar så solen gjorde sitt jobb också. men inte förvann aknen. Den kom tillbaka och var värre än första gången. och då började jag må riktigt dåligt över det. Då väntade jag fortfarande på en tid hos en riktig hudläkare, så det fanns inte mycket att göra. Jag sa fuck you till min spegelbild och bet ihop, i nästan ett år. Sen fick jag hem en remiss från sjukhuset! oj vad glad jag blev. även fast det var en pina att gå dit, osminkad. Fick iaf utskriven en salva som heter duac. Jag fick sluta med tetracyklin. Salvan hjälpte också ett bra tag. Men precis som tetra slutade det också att hjälpa och nu har det blivit ännu värre. Sen när allt annat i livet har vart piss har självförtroendet varit på botten och nu är det verkligen dags att göra någonting åt de här. på riktigt! hudläkaren skrev ut roa till mig, och jag hoppashoppashoppas att jag nångång kan få kolla mig i spegeln och vilja gå ut och träffa människor. att jag en dag kanske vill visa upp min hud.

kommer lägga in lite bilder också. det kommer.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0