dag 56 - desperat

Nu är jag tillbaka och jag måste säga att jag behövde den här bloggen mer än någonsin under juldagarna. (det blir lite som terapi att skriva här varje dag). Huden var dålig redan innan jag åkte iväg men blev ännu sämre på självaste julafton. Stora grova finnar på båda kinderna och huden var väldigt torr. Det gick  varken att täcka finnarna eller få sminket att ligga bra. Jag får aldrig till det när huden är torr. Det var en hemsk dag! På kvällen smörjde jag in flera lager med basiron med förhoppning att finnarna skulle lägga sig lite till juldagen. Så när jag vaknade var jag illröd och ansiktet var så torrt att det flagnade. Dock hade finnarna lagtsig en aning, men ändå, jag såg fortfarande förjävlig ut!! Jag blev helt tokig. Jag grät tillochmed (Det var länge sen jag grät över min hud) men nu gjorde jag det. Jag kände bara hopplöshet, varför vill aldrig min hud bli bra för?? jag tog en extra tablett roaccutan, alltså 80 mg på en dag. Ska ju egentligen ha 60 mg. Jag vet att man verkligen inte ska göra det men jag kände mig bara så jävla desperat. På morgonen var huden lite bättre, men fortfarande så jag helst ville ligga inne hela dagen. men jag var verkligen tvungen att gå på stan och leta kläder och det sänker verkligen självförtroendet att stå i en upplyst provhytt där man ser varenda litet märke i huden. Det var så jävla jobbigt. Inte en sekund kunde jag tänkte på någonting annat än hur fan jag ser ut! Jag gick in på apoteket och tog ut en duac. Det ska man ju egentligen inte heller göra, men jag behöver den för att klara mig igenom vardagen. Det är en sån jävla påfrestning för psyket att ha akne och jag håller på att bryta ihop.


Kommentarer
Postat av: Roaccutanbehangling

Tycker verkigen du ska följa läkarens ordinationer. Har läkaren sagt 60 mg är de de som gäller. Har läkaren inte sagt något om krämer, köp inga krämer.



Har du pratat med dina vänner och berättat för dom vad du går igenom? Du och dom skulle få en helt annan syn på de hela. Du skulle inte "skämmas" lika mycket för din hud och dom skulle förstå varför du är torr.



De blir bättre, de lovar ja. Och de står att man blir sämre i början. De är är inget som tar en vecka, en månad. De är minst 6 månader. Men sen kommer de bli bra.



Glöm inte heller bort att de är vinter och torr luft, vilket gör huden mer känslig. Kanske du inte ska tvätta ansiktet på morronen? Köp bra fuktgivande krämer på apoteket.



Du kanske borde ringa till din hudläkare igen och prata med han eller henne.



Kram på dig!

2009-12-27 @ 00:19:09
URL: http://roaccutanbehandling.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0