dag 46

Idag var jag ute utan smink. usch det var hemskt, försökte täcka ansiktet med håret, halsduken och jackan så att man iprincip bara kunde se mina ögon. Men det var skönt när jag kom hem, då kändes huden mycket fräshare. Jag var nere och tog blodprovet inför nästa läkarbesök. är orolig att det är nått fel så jag måste sluta behandlingen och se ut såhär resten av livet.

de här med basiron.. jag blev röd och torrare efter jag använde den första gången men så blev det när jag använde duac första gången också sen la det sig och den började ta bort finne efter finne. Jag vet att huden är känsligare nu, så jag är verkligen försiktig och smörjar bara in det värsta partiet med ett tunt lager. 

men just nu känner jag mig ganska desperat. Jag vill så gärna se förändring. Jag tror att det här desperata har kommit upp nu på senaste eftersom jag trodde det skulle ha blivit bättre vid det här laget. Dessutom är det snart jul och nyår, då vill jag vara fin och på bra humör. Det är så tråkigt att jag är en av dom som det tar längre tid för men det kommer väl för mig också men huvudsaken är väl att de kommer bli bättre. tänk om roaccutan inte funkar på mig?? då ger jag upp..

Kommentarer
Postat av: Mia

Det blir nog bättre snart, håll ut och lycka till!

2009-12-18 @ 14:53:00
Postat av: Roaccutanbehandling

Hej!



Idag är ja inne på min 17e dag med roaccutan. Ser en STOR förändring. Idag hade ja kunnat gå utan smink, men tvättade ansiktet för ja var torr och sen kom sminket på ändå. Man blir nåt av en perfektionist. Minsta lilla röd plopp får inte synas..



Har din läkare sagt att du ska smörja med olika krämer? Jag smörjer inte med några krämer och har ju bara blivit bättre och bättre i min hy.. än så länge..



Äter även p-pillret Diane som är mot akne sen ett år tillbaka. Fortsatte me de för att man inte får bli med barn.



Hoppas de blir bättre snart och sluta tänk på de för mycket. Stress påverkar finnarna MYCKET!

2009-12-18 @ 18:13:32
URL: http://roaccutanbehandling.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0