dag 45

Huden är torr nu. Det är ju inte så att jag flaknar i fejjan men sminket ligger inte bra på speciellt inte efter hel dag. Smörjer in med proppyless så ofta jag kan.
Annars är huden som vanligt. En sak kan jag iaf säga, roaccutan har inte förbättrat min hud på den här tiden. Vissa dagar är bättre än andra precis som det var innan behandlingen också. Synd att det ska ta lång tid, men jag visste ju att det kunde göra det. Jag försöker tänka att det här kanske är sista perioden i hela mitt liv som jag behöver stå ut med det här, och några månader, vad är det jämfört med resten av mitt liv?
jag kommer inte ihåg hur det var att inte ha akne, att inte behöva ha fountation, att kunna gå ut utan att överhuvudtaget tänka på hur huden ser ut. Jag har inte kollat mig i spegeln på sjukt länge och verkligen tyckt att jag är fin. Det sjuka är att jag föreställer mig mitt liv utan akne som perfekt! men visst äre så man tänker?

Kommentarer
Postat av: nils

hej.

jag äter åxå roa.

jag tycker verkligen inte att du ska använda basiron

du kommer få torrare och mer smärtsam hud än vad man får av bara roa.

Å läkaren säger ju åxå at du absolut inte ska

kombinera andra läkemedel med roa.



håll i dig jag lovar att det kommer bli bra de tar tid. inte många som får resultat efter bara 45 dagar. mitt blev inte bättre förens typ 70 dagar

2009-12-17 @ 13:24:18
Postat av: S

Detta är som att läsa mina egna tankar! :) Kämpa på, du är inte ensam!

2009-12-17 @ 19:51:42
URL: http://kampenmotakne.blogg.se/
Postat av: S

Jag pratade med min läkare om det här med basiron här om dagen. hon sa att det är helt okej att använda det, så länge du ser hur huden reagerar och är mer försiktig än vanligt. (då den är mycket känsligare i samband med Roa.) jag brukar ha det på någon enstaka finne ibland, men inte i hela ansiktet.

2009-12-17 @ 19:53:39
URL: http://kampenmotakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0