dag 31 EN MÅNAD

en månad med roaccutan idag. Är så sjukt avensjuk på dom som kommit längre in i behandlingen och verkligen känner förändring. jag längtar och hoppas hoppas hoppas att den dagen kommer för mig också.

Dom stora finnarna som stört mig dom senaste dagarna har lagt sig och blivit röda prickar. Det funkar att täcka dom. Dock har det kommit upp massa små finnar, speciellt vid käken. Jag har min värsta akne på kinderna, käkarna och hakan har klarat sig ganska fint. förrutom dom här små kisarna som kommit upp nu, funderar på att döpa dom..

och btw fick jag hem en remiss till sjukhuset idag! mitt första återbesök eller vad man kallar det. Så jag ska dit om lite mer än två veckor. Då hoppas jag på doshöjning och självklart att blodprovet ser bra ut.

Så månad ett biverkningar:
-Torra läppar. Första biverkningen. Redan efter några dagar kände jag att läpparna blev torra och efter doshöjningen (tre veckor efter att jag började behandlingen) blev dom mycket torrare. Häromdagen satt jag och plocka bort skinnbitar från läppen.
- torr hårbotten. En biverkning som kom efter höjningen. har dock inget emot det eftersom jag slipper tvätta håret lika ofta som förrut. iofs kan det klia lite ibland.
- torra ögon. En aning bara, så där så det svider till lite bara.
- torr hud. Har ändå klarat mig ganska bra från torr hud. Lite runt nästan och runt bröstet. Smöjer in mig hela tiden verkligen, för torr hud är riktigt jobbigt.
- ont i ryggen. När jag böjer mig eller rätar upp mig känns det lite i slutet av ryggraden.
- Ont i huvudet. Det behöver ju såklart inte bero på roa, men jag har haft ont i huvudet några gånger, inte särskild ofta med oftare nu än innan behandlingen.

Annars är det inget jag sirekt tänkt på som kan bero på medicinen. Jag lider inte så jätte mycket av biverkningarna. Det är som är som sagt inte i högsta graden. Är bara lite jobbigt ibland men det står man ju ut med.

ni andra som har kommit längre än mig med roaccutan, hur var eran hud efter en månad och hade ni mycket biverkningar? Uppskattar verkligen svar och kommenterar, så fortsätt med det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0